Wat is social ads?
500 miljoen Tweets per dag, 4 miljoen Facebook shares per minuut, meer dan 300.000 foto’s die per dag op Facebook worden geplaatst. Het zijn maar enkele van de hallucinante cijfers die duidelijk maken dat sociale media ook voor bedrijven een cruciale rol in hun marketingstrategie speelt. Binnen deze strategie moet er bij een goed uitgekiende campagne ook plek zijn voor social ads. Social ads zijn op maat gemaakte advertenties die binnen de wereld van sociale media heel doelgericht op zoek gaan naar klanten of kopers van jouw diensten en producten.
Het belang van social ads
Social ads zijn een van de snelste en meest effectieve manier om in contact te komen met jouw doelpubliek. Steeds meer merken en bedrijven springen dan ook op de social ads trein. Het uiterst interessante aan deze vorm van reclame maken, is de hoge graad van personalisatie die op de advertenties kan uitgevoerd en ingesteld worden. Sociale media verzamelt heel wat gegevens van mensen die actief zijn binnen hun netwerk. Op deze manier kan ook heel doelgericht te werk gegaan worden bij het opzetten van social ads campagnes. Zaken zoals geslacht, leeftijd, interesses, taal en de plek waar de mensen wonen, kunnen allemaal bepalende factoren worden in het al dan niet tonen van je social ads.
Praktijk
In de praktijk kan zo bijvoorbeeld je advertentie voor je lokale winkel in babyspullen enkel en alleen getoond worden aan vrouwen tussen de 25 en 40 die in een straal van 30 kilometer van je winkel wonen. Interessant natuurlijk omdat zo de kans dat bezoekers ook klanten worden een heel stuk groter wordt. Het belang van social ads in de huidige wereld waarin sociale media hot en trendy is, mag dan ook niet onderschat worden. Heb je momenteel nog geen social advertising campagne opgezet, dan wordt het hoog tijd om daar werk van te maken.