Online marketing vs. offline marketing
Bent u een ondernemer en wilt u meer producten verkopen? Twijfelt u over hoe u dit het best kunt bereiken? Dan bent u op deze pagina aan het juiste adres. Hier wordt namelijk beschreven hoe u uw producten of diensten het best kunt verkopen via marketing. Hier kunt u onderscheid maken tussen twee soorten marketing: online marketing en offline marketing. Maar welke is nou het meest efficiënt? Anno 2019 zijn er verschillende ontwikkelingen die leunen naar online marketing. Wilt u weten waarom dit het geval is? U leest het hier!
De kracht van online marketing
Met marketing op het internet kunnen potentiële klanten op een effectieve manier worden bereikt. Dit komt doordat het internet tegenwoordig door iedereen wordt gebruikt. Dit spreekt voor zich, maar het belangrijkste is dat er een duidelijke trend is te vinden is het kopen van producten op het internet. Vroeger werden potentiële klanten bereikt door middelen, zoals de televisie of advertenties buiten. Nu is het praktischer om te adverteren op het internet, omdat deze makkelijker zijn te richten op de ideale doelgroep. Dit wordt ook wel hypersegmentatie genoemd. Deze vorm van segmentatie is zo effectief, omdat gebruikers van het internet veel informatie en data achterlaten. Er kunnen meer conversies worden gerealiseerd door deze data te gebruiken als een manier om de ideale doelgroep te targetten. Op social media platformen, zoals LinkedIn, Instagram en Facebook is dit vooral mogelijk onder de term “Social Advertising”. Dit zijn mogelijkheden voor online marketeers die offline marketing niet kunnen bieden.
Welke vorm van online marketing werkt het beste?
We hebben kunnen constateren dat online marketing anno 2019 een meer efficiënte manier van producten verkopen is. In online marketing zijn er echter verschillende manieren om uw diensten of producten te verkopen. Hierbij kunt u denken aan SEO, SEA, Conversie optimalisatie en Social Advertising. Elke manier heeft zijn voor- en nadelen, en ligt echter aan u welke het beste past bij de service of producten die u aanbiedt. In de praktijk werkt een combinatie van deze specialismen vaak het meest effectief. Zo zorgt het samen uitvoeren van SEO en SEA voor de meeste traffic op een website op de korte én lange termijn.